Paranormálové - Zlodějka duší, recenze

Autor: Kiersten White
Vyšlo: 2011
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 352
Žánr: Fantasy, Young adult
Četla jsem: 29.5.-8.6.2013
Anotace: Hrdinka románu Evie má velice zvláštní povolání: pracuje v Mezinárodní agentuře pro zadržování paranormálů. Běžně se vídá s upíry a vlkodlaky, její nejlepší přítelkyně patří mezi mořské panny a nová láska je vodouch - paranormál, který na sebe dokáže brát nejrůznější podoby. Nic na paranormálních tvorech ji nemůže překvapit a zaskočit. Paranormálové jí vlastně připadají normální a agentura jí nahrazuje rodinu, o kterou přišla. Trochu jí vadí, že je ochuzena o běžné radosti svých vrstevníků, ale vede vcelku spokojený život. To se však má brzy změnit. Paranormálové začínají z neznámých důvodů umírat a kolem Evie se začínají dít podivné věci. Potom se na scéně objeví Zlodějka duší a Evie jde o život… Napínavý příběh, v němž se prolíná svět lidí a nadpřirozených sil, je plný dramatických scén, ale nepostrádá ani humor.

Celkem hezká a musím říct, že ke knížce se i skvěle hodí. Na obálce je vyobrazena Evie. Přesto jsem si ji v knize představila jinak. Na první pohled se mi celkem líbila, ale pak omrzela.
Hodnocení obálky:
3,5/5
Narodila se a vyrůstala v Utahu, kde studovala angličtinu na Brigham Young University. Nyní žije v San Diegu se svým manželem a dětmi.
Kiersten je autor bestsellerů, paranormálních fikcí pro mladé dospělé. Série se jmenuje Paranormálové. Také píše povídky, antologii s 13 steampunkovými romantickými povídkami.
I když její kariéra jako spisovatele začala jen před krátkou dobou, Kiersten má rozdělanou celou řadu projektů. Po dokončení trilogie Paranormálové se chystá uvést na trh novou thrillerovou série. Také pracuje na knize Isadora, nadcházejícím románu o modení teenagerce, jejíž rodiče jsou egyptští bohové.

¨
Začnu asi tím nejdůležitějším a to pravopisem. Chyby, chyby a chyby! Ne tak v pravopisu jako spíš v překlepech. Jednu část knihy bylo třeba pořád psané jsem místo jsme a pak zase naopak. Chaos. Někdy jsem měla dokonce i problémy se v těch hrubkách vyznat a danou větu pochopit.
Začátek mi přišel jako pohádka. Asi prvních dvacet stránek jsem jen přemýšlela, jak toto mohl někdo napsat. Taky se mi nelíbilo, že autorka neuměla moc popisovat a jen se zabývala dějem. Mě by třeba velice zajímalo, jak vypadalo prostředí, ve kterém se nacházeli a ne jen dvě centrální věci, u kterých jste si už museli domyslet zbytek.
Tak a teď dost kritiky. Nakonec jsem se přemohla a knížku úspěšně dočetla. Dokonce se mi i začala líbit. V téhle knížce se opravdu můžete setkat se vším možným od těch klasických čarodějnic, až po bytosti neznámé. Od čeho by se odvíjel taky název série Paranormálové, že? :) Myslím si, že z této knihy by mohly být hodně nadšené spíš ty mladší čtenářky. Jako v každé takové knížce pro Teen, by samozřejmě nemohla chybět romantika a láska.
Už taky podle mého doporučení pro mladší čtenáře vypadala i hlavní hrdinka. Má jednoduše slabost pro růžovou a je blondýnka. I přes svých šestnáct let.
Sečteno, podtrženo knížka se mi i přes své mínusy líbila a dokázala jsem si na ní něco hezkého najít. Děkuju ti, moje fantazie. :D
V knize najdeš všechna možná stvoření.
Naše dvě hlavní hrdinky :)
Hodnocení knihy:
2.5/5
Zahrnu i začátek anotace.
***
Hrdinka románu Evie má velice zvláštní povolání: pracuje v Mezinárodní agentuře pro zadržování paranormálů. Běžně se vídá s upíry a vlkodlaky, její nejlepší přítelkyně patří mezi mořské panny a nová láska je vodouch - paranormál, který na sebe dokáže brát nejrůznější podoby. Nic na paranormálních tvorech ji nemůže překvapit a zaskočit. Paranormálové jí vlastně připadají normální a agentura jí nahrazuje rodinu, o kterou přišla. Trochu jí vadí, že je ochuzena o běžné radosti svých vrstevníků, ale vede vcelku spokojený život. To se však má brzy změnit. Paranormálové začínají z neznámých důvodů umírat a kolem Evie se začínají dít podivné věci. Potom se na scéně objeví Zlodějka duší a Evie jde o život.

Zlodějka duší nebo taky, jak jí říká Evie, dívka v plamenech se dostává do centra MAZP, kde ji přivede Reth, Evien bývalý přítel. Dobrá víla. Začne zabíjet nebo-li vysávat duše z paranormálů. Evie spolu s Leasem, uprchají k němu domů. Lease je vodouch, který vpadl do centra, chtěl najít odpovědi na své otázky. Nenašel, ale zato se našli s Evie. Ona je šťastná, že by mohla konečně zažít normální život mimo MAZP, protože od svých osmi, kdy ji ztratili víly (ještě před tím, byla v pěstounské péči) žije pouze tam. U Lease doma se snaží spolu s Leasovým otcem přijít, kdo ta dívka, co zabíjí je. Po čase se začne tahle ta dívka ukazovat v Eviiných snech. Představí se jako Vivian, její sestra. Snaží se jí všechno objasnit. Ony dvě byly totiž stvořeny vílami. Stvořeny jako Prázdné, bez duše. To světlo, co Vivian ozařuje, které vidí jen ony dvě, jsou duše, těch co zemřeli a naplňují ji. Chce, aby Evii zažila ten krásný pocit vyplnění taky a byli jako rodina. Naštěstí ji Vivian nemůže najít, protože dům stráží Leasova matka Cresseda. Dalo by se říct, že je to živel vody. Po ní Leas zdědil i svou proměnlivou podobu. Nachází je, ale Reth a chce po Evii, aby šla s ním, aby ji mohl naplnit. Nemusela zemřít. Myslí to sní sice dobře, ale ona odmítá. Pak je nachází i Vivian a snaží se své sestřičce pomoct a nalézt sama sebe. Dalo by se říct svou horší stránku. Evii ji oklame a přebere od ní její duše, které propouští. Reth se sice na ní zato strašně zlobí, ale slíbí ji, že jestli si to rozmyslí a bude pokračovat v tom, co začala Vivian, odpustí ji. Odchází. A tak Evii zůstane šťastně s Leasem.